Publiczne pisuary w Wielkiej Brytanii inicjują kampanię ostrzegającą przed objawami raka

Rocznie do biur lekarzy w Wielkiej Brytanii trafia 60 tysięcy nowych przypadków raka prostaty, nerki lub pęcherza moczowego. W odpowiedzi na te alarmujące liczby, rusza oryginalna kampania profilaktyczna, której celem jest uświadomienie panów o znaczeniu wczesnej diagnozy. Ciekawostką jest, że informacje o tym będą mogli znaleźć w publicznych toaletach.

National Health Service, brytyjska agencja odpowiedzialna za zdrowie publiczne, wprowadza innowacyjną formę zwrócenia uwagi mężczyzn na problem nowotworów. Plany kampanii obejmują umieszczenie ostrzegawczych haseł w pisuarach widocznych w lokalach publicznych – pubach, centrach handlowych, hotelach i na stadionach. Ukierunkowane są one na objaw raka, którym jest krew w moczu – sygnał, którego nie należy ignorować.

Symptom ten może świadczyć o powstawaniu raka pęcherza moczowego, nerek lub prostaty. Wielka Brytania co roku odnotowuje łącznie około 60 tysięcy nowych przypadków tych typów nowotworów. Te liczby podkreślają wagę tej nietypowej, lecz potencjalnie skutecznej kampanii profilaktycznej.